woensdag, augustus 22, 2007

Wat nou, jongeren niet voor techniek te porren !!!!

Een vriend van mij, met zelf kinderen, stuurde me net dit filmpje toe. Ik heb geen idee, en hoef het ook niet te weten, welke boodschap ze willen overbrengen. Wat ik eruit haal is dat samenwerking, drive en een uitdaging voldoende is om te komen tot technische prestaties van weleer. Dat sluit goed aan bij het gegeven wat een andere goede vriend van mij me dit weekend voorhield. Hij werkt bij een middelgroot technisch installatie (Modderkolk) bedrijf en zij hebben enorme moeite om geschikt personeel te vinden. Hij gaf aan dat soortgelijke bedrijven in de buurt van Nijmegen zoals Kropman, Alewijnse, Smit Transformatoren en dergelijke honderden mensen per jaar willen aannemen. Dit zouden jongens en meisjes moeten zijn die hun MBO opleiding elektrotechniek net hebben afgerond. Echter, in Nijmegen op het ROC zijn maar liefst 15 jongeren die hebben gekozen voor elektrotechniek. Das een beetje te weinig. Dat gaat niet goed zo!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten